Met ontspanning en plezier hardlopen

Ontdek samen met Feel Welles en andere lopers hoe je jezelf, je lichaam en je adem tot meer balans en ontspanning kunt brengen tijdens het hardlopen.

Bij ‘Ontspannen hardlopen’ staat met ontspanning en plezier lopen centraal. De focus ligt voornamelijk op het in balans brengen van je lichaam en ademhaling. Je leert om los te komen van stressvolle en niet-helpende gedachtes die er wellicht momenteel voor zorgen dat je het hardlopen ervaart met ‘moeten’ en ‘presteren’. Fysiek kan zich dit uiten door klachten zoals pijnlijke schouders, een oppervlakkige ademhaling en/of terugkerende blessures.

Naast dat we tijdens de trainingen werken aan jouw conditie, doen we diverse ontspannings- en ademoefeningen die jou ondersteunen om meer in het hier en nu te komen, rustiger te ademen en je lichaam en spieren te ontspannen. Met als resultaat dat er meer rust ontstaat in jezelf en je met een glimlach op je gezicht kunt genieten van het hardlopen!

Ben jij iemand die?

A

Graag zijn of haar conditie en uithoudingsvermogen wilt opbouwen en/of verbeteren?

A
Dit het liefst samen in een groep en/of met een trainer doet?
A

Het presteren of het ‘moeten’ verbeteren van een tijd of afstand wilt loslaten en/of daar een betere balans in wilt vinden?

A

Regelmatig last heeft van een onrustige of oppervlakkige ademhaling tijdens het hardlopen, welke voelbaar is op je borst?

A

Veelal in je hoofd aanwezig is en het daarom als lastig ervaart om tijdens het lopen (stressvolle) gedachtes en/of spanningen los te laten?

Voel je dat dit klopt voor je? Dan past ‘Ontspannen hardlopen’ bij jou. Je bent van harte welkom om dit bij Feel Welles te ontdekken!

Dit levert het jou op

R

Jouw conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, je voelt je fitter en energieker.

R

Je ontdekt hoe ademoefeningen jou ondersteunen om rustiger te ademen.

R

Meer rust in je hoofd, doordat je bewust contact maakt met je lichaam en gevoel.

R

Stress- en spanningsklachten verminderen, daardoor is er minder kans op blessures.

R
De trainingen vinden plaats in prachtige natuurgebieden, zodat kun je optimaal kunt genieten van het lopen, de fluitende vogels en al het andere moois dat de natuur te bieden heeft.
R

En doordat je samen met een ervaren trainster en/of in een groep loopt, heb je niet het gevoel dat je het alleen doet. Samen hardlopen werkt motiverend en stimulerend!

Dit levert het jou op

R

Jouw conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, je voelt je fitter en energieker.

R

Je ontdekt hoe ademoefeningen jou ondersteunen om rustiger te ademen.

R

Meer rust in je hoofd, doordat je bewust contact maakt met je lichaam en gevoel.

R

Stress- en spanningsklachten verminderen, daardoor is er minder kans op blessures.

R

De trainingen vinden plaats in prachtige natuurgebieden, zodat kun je optimaal kunt genieten van het lopen, de fluitende vogels en al het andere moois dat de natuur te bieden heeft.

R

En doordat je samen met een ervaren trainster en/of in een groep loopt, heb je niet het gevoel dat je het alleen doet. Samen hardlopen werkt motiverend en stimulerend!

Dit levert het jou op

R

Jouw conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, je voelt je fitter en energieker.

R

Je ontdekt hoe ademoefeningen jou ondersteunen om rustiger te ademen. Daardoor verbetert de zuurstofvoorziening van je spieren en je lichaam, hetgeen automatisch ook een positief effect op jouw uithoudingsvermogen. 

R

Meer rust in je hoofd, doordat je bewust contact maakt met je lichaam en gevoel.

R

Stress- en spanningsklachten in je lichaam verminderen, daardoor is er minder kans op blessures. 

R

De trainingen vinden plaats in prachtige natuurgebieden, zodat kun je optimaal kunt genieten van het lopen, de fluitende vogels en al het andere moois dat de natuur te bieden heeft.

R

En doordat je samen met een ervaren trainster en in een groep loopt, heb je niet het gevoel dat je het alleen doet. Samen hardlopen werkt motiverend en stimulerend!

Je bent van harte welkom om aan te sluiten bij (één van) de wekelijkse lessen in Lasingerland of Rotterdam!

We lopen per training gemiddeld 3 tot 6 kilometer, het is daarom voor deelname fijn als je in ieder geval 2 kilometer aaneensluitend kunt hardlopen.

Maandagavond 

Elke maandag

}

19.30 – 20.30 uur

De Rotte (startlocatie: Outdoor Valley, Hoeksekade 141 in Bergschenhoek)

Woensdagochtend

Elke woensdag

}

9.30 – 10.30 uur

Natuurgebied ‘De Groenzoom’
(startlocatie: Lekplantsoen in Berkel en Rodenrijs)

Donderdagavond 

Elke donderdag

}

19.30 – 20.30 uur

Kralingse Plas
(startlocatie: Restaurant Woodz, Langepad 9 in Rotterdam)

Hoe kun je meedoen?

Om deel te nemen aan de trainingen kun je kiezen uit een 10-Rittenkaart of een maandabonnement van 1 keer in de week of onbeperkt meetrainen. Je bent daarin vrij om te kiezen voor welke training je wilt aanmelden. Stel bijvoorbeeld dat je de ene week liever op de maandagavond meetraint en dat in de andere week de woensdagochtend beter uitkomt, is dat geen enkel probleem. Goed om te weten: de training gaat door vanaf 3 aanmeldingen. 

Ben je nieuw en wil je eerst kennismaken? Kies dan een gratis kennismakingstraining om te ervaren of ‘Ontspannen hardlopen’ bij jou past.

Kennismaken (1x keer): gratis

10-Rittenkaart: 109 euro (4 maanden geldig)

Maandabonnement 1x per week: 35 euro

Maandabonnement onbeperkt: 49 euro

Aanmelden wekelijkse training(en)
‘Ontspannen hardlopen’

Wil je je aanmelden voor een training? Kies jouw gewenste datum en klik op de button ‘Aanmelden’. Vervolgens kun je kiezen voor een gratis proefles, abonnement naar keuze of een strippenkaart. 

Waarom kiezen voor Feel Welles?

Professionele begeleiding door een enthousiaste & gecertificeerde trainster.

Alle ruimte om jouw persoonlijke vragen te stellen, bijvoorbeeld over je conditie, ademhaling of andere (hardloop)vragen.

Tijdens de trainingen talloze tips en oefeningen ontvangt, die je helpen om meer plezier en ontspanning te halen uit je eigen hardlooptrainingen.

Je als mooie toevoeging op de trainingen gratis toegang ontvangt tot een online omgeving waarin je de ontspannings- en ademoefeningen kunt downloaden. Zo kun je ze ook op je eigen momenten beluisteren en toepassen.

Ervaring van Lilian

{

Ik heb veel geleerd tijdens de cursus over verschillende technieken, zoals wat voor landing, heuveltraining, versnellingen, ademhaling, maar vooral bewustwording! Ik check nu altijd hoe de spanning is in mijn lijf voordat ik start met lopen en weet welke oefeningen ik kan doen om spanningen te reduceren. Daarnaast ben ik mij veel meer bewust van mijn ademhaling.