Met ontspanning en plezier hardlopen

Ontdek samen met Feel Welles hoe je meer balans kunt brengen in het lopen door bewust je spieren en lichaam te ontspannen en rustiger te ademen.

Samen in een groep ontspannen hardlopen in prachtige natuurgebieden!
Bij ‘Ontspannen hardlopen’ staat met ontspanning en plezier lopen centraal. De focus ligt voornamelijk op het verbeteren van je conditie en uithoudingsvermogen en om je lichaam en ademhaling tijdens het lopen in balans te brengen. Zo kun je makkelijker (stress) gedachten loslaten, leer je om rustiger te ademen en om je lichaam en spieren meer te ontspannen. Met als resultaat dat er meer rust ontstaat in jezelf en je met een glimlach op je gezicht kunt genieten van het hardlopen én de omgeving!

We lopen per training gemiddeld 4 tot 7 kilometer, het is daarom voor deelname fijn als je in ieder geval 2 kilometer aaneensluitend kunt hardlopen. 

Ben jij iemand die?

A

Graag zijn of haar conditie en uithoudingsvermogen wilt opbouwen en/of verbeteren?

A
Dit het liefst samen in een groep en/of met een trainer doet?
A

Het presteren of het ‘moeten’ verbeteren van een tijd of afstand wilt loslaten en/of daar een betere balans in wilt vinden?

A

Regelmatig last heeft van een onrustige of oppervlakkige ademhaling tijdens het hardlopen, welke voelbaar is op je borst?

Voel je dat dit klopt voor je? Dan past ‘Ontspannen hardlopen’ bij jou. Je bent van harte welkom om een keer gratis kennis te maken!

Dit levert het jou op

R

Jouw conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, je voelt je fitter en energieker.

R

Je ontdekt hoe ademoefeningen jou ondersteunen om rustiger te ademen.

R

Meer rust in je hoofd, doordat je bewust contact maakt met je lichaam en gevoel.

R

Stress- en spanningsklachten verminderen, daardoor is er minder kans op blessures.

R
De trainingen vinden plaats in prachtige natuurgebieden, zodat kun je optimaal kunt genieten van het lopen, de fluitende vogels en al het andere moois dat de natuur te bieden heeft.
R

En doordat je samen met een ervaren trainster en/of in een groep loopt, heb je niet het gevoel dat je het alleen doet. Samen hardlopen werkt motiverend en stimulerend!

Dit levert het jou op

R

Jouw conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, je voelt je fitter en energieker.

R

Je ontdekt hoe ademoefeningen jou ondersteunen om rustiger te ademen.

R

Meer rust in je hoofd, doordat je bewust contact maakt met je lichaam en gevoel.

R

Stress- en spanningsklachten verminderen, daardoor is er minder kans op blessures.

R

De trainingen vinden plaats in prachtige natuurgebieden, zodat kun je optimaal kunt genieten van het lopen, de fluitende vogels en al het andere moois dat de natuur te bieden heeft.

R

En doordat je samen met een ervaren trainster en/of in een groep loopt, heb je niet het gevoel dat je het alleen doet. Samen hardlopen werkt motiverend en stimulerend!

Dit levert het jou op

R

Jouw conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, je voelt je fitter en energieker.

R

Je ontdekt hoe ademoefeningen jou ondersteunen om rustiger te ademen. Daardoor verbetert de zuurstofvoorziening van je spieren en je lichaam, hetgeen automatisch ook een positief effect op jouw uithoudingsvermogen. 

R

Meer rust in je hoofd, doordat je bewust contact maakt met je lichaam en gevoel.

R

Stress- en spanningsklachten in je lichaam verminderen, daardoor is er minder kans op blessures. 

R

De trainingen vinden plaats in prachtige natuurgebieden, zodat kun je optimaal kunt genieten van het lopen, de fluitende vogels en al het andere moois dat de natuur te bieden heeft.

R

En doordat je samen met een ervaren trainster en in een groep loopt, heb je niet het gevoel dat je het alleen doet. Samen hardlopen werkt motiverend en stimulerend!

Je bent van harte welkom om aan te sluiten bij de wekelijkse les op woensdagochtend in Lansingerland!

Woensdagochtend 

Elke woensdagochtend

}

9.30 – 10.30 uur

Even weken: Natuurgebied ‘De Groenzoom’
(startlocatie: Lekplantsoen in Berkel en Rodenrijs)

Oneven weken: De Rotte
(startlocatie: Outdoor Valley, Hoeksekade 141 in Bergschenhoek)

Hoe kun je meedoen?

Om deel te nemen aan de trainingen kun je kiezen uit een 10-Rittenkaart of een maandabonnement van 1 keer in de week meetrainen. Je bent daarin vrij om te kiezen voor welke training je wilt aanmelden. Goed om te weten: de training gaat door vanaf 3 aanmeldingen. 

Ben je nieuw en wil je eerst kennismaken? Kies dan een gratis kennismakingstraining om te ervaren of ‘Ontspannen hardlopen’ bij jou past.

Kennismaken (1x keer): gratis

10-Rittenkaart: 109 euro (4 maanden geldig)

Maandabonnement 1x per week: 35 euro (per maand opzegbaar)

Aanmelden wekelijkse les ‘Ontspannen hardlopen’

Wil je je aanmelden voor een training? Kies jouw gewenste datum en klik op de button ‘Aanmelden’. Vervolgens kun je kiezen voor een gratis proefles, een abonnement of een strippenkaart. 

Waarom kiezen voor Feel Welles?

Professionele begeleiding door een enthousiaste & gecertificeerde trainster.

Alle ruimte om jouw persoonlijke vragen te stellen, bijvoorbeeld over je conditie, ademhaling of andere (hardloop)vragen.

Tijdens de trainingen talloze tips en oefeningen ontvangt, die je helpen om meer plezier en ontspanning te halen uit je eigen hardlooptrainingen.

Je als mooie toevoeging op de trainingen gratis toegang ontvangt tot een online omgeving waarin je de ontspannings- en ademoefeningen kunt downloaden. Zo kun je ze ook op je eigen momenten beluisteren en toepassen.

Ervaring van Lilian

{

Ik heb veel geleerd tijdens de cursus over verschillende technieken, zoals wat voor landing, heuveltraining, versnellingen, ademhaling, maar vooral bewustwording! Ik check nu altijd hoe de spanning is in mijn lijf voordat ik start met lopen en weet welke oefeningen ik kan doen om spanningen te reduceren. Daarnaast ben ik mij veel meer bewust van mijn ademhaling.