Mindful running

Ontspannen en bewust hardlopen. Ontdekken hoe jouw ademhaling jou tijdens het lopen ondersteunt om rust en balans te ervaren.

Mindful running past bij jou wanneer je:

Het hardlopen wilt ervaren vanuit ontspanning, zonder een prestatie- of tijdsdruk om een tijd of afstand te verbeteren

Verlangt naar meer rust en balans in jezelf

Je bewuster wilt worden van jouw ademhaling en lichaam

Minder in je hoofd aanwezig wilt zijn

Dit levert het jou op

Plezier tijdens het lopen

Doordat er geen focus is op (het verbeteren van) een tijd of afstand, kun je tijdens de trainingen volop genieten van het lopen zelf en de omgeving.

Balans door ademoefeningen

We doen ademhalings- en ontspanningsoefeningen die jou helpen om in het hier en nu te komen en de geest tot rust te brengen. 

Een ontspannen loophouding

We staan in de trainingen ook stil bij de lichaamshouding tijdens het hardlopen. Hoe kan ik bijvoorbeeld mijn schouders meer laten ontspannen? 

Aankomende cursussen

Nieuwe data volgen

5-weekse Mindful running cursus 

Maak kennis met Mindful running en word je meer bewust van jouw ademhaling en lichaam. Ontdek het hardlopen op een nieuwe, ontspannen en bewuste manier.

Liever Mindful running 1 op 1 ontdekken?

Individuele sessies
Mindful running

In de 1 op 1 sessie(s) is er alle ruimte voor jou en staan we stil bij jouw verlangens en behoeften. We doen ademhalings- en ontspanningsoefeningen om zo rust en balans in jezelf te ervaren tijdens, maar ook na het hardlopen.

Ervaring van Lilian

{

Ik heb veel geleerd tijdens de Mindful running cursus over verschillende technieken, zoals wat voor landing, heuveltraining, versnellingen, ademhaling, maar vooral bewustwording! Ik check nu altijd hoe de spanning is in mijn lijf voordat ik start met lopen en weet welke oefeningen ik kan doen om spanningen te reduceren. Daarnaast ben ik mij veel meer bewust van mijn ademhaling.