Shop

Boekentips

Hieronder vind je mijn persoonlijke tips als het gaat om boeken waarin je meer kunt lezen over de kracht van ademen op het gebied van gezondheid, stress en sportprestaties.

Het nieuwe ademenJames Nestor

Absolute een aanrader om te lezen, het is mijn favoriete boek op het gebied van ademen. James Nestor neemt je op een leuke en humoristische wijze mee in zijn eigen onderzoek naar de ademhaling en de experimenten die hij heeft gedaan. Hij staat stil bij de ontwikkeling van de mens en wat dit betekende voor de ademhaling. Naast deze wetenschappelijke kennis, deelt hij ook ademoefeningen die je zelf kunt toepassen. 

Activeer je nervus vagusLuc Swinnen

De nervus vagus is de belangrijkste parasympathische zenuw van ons autonome zenuwstelsel en speelt een belangrijke rol bij ontspannen en herstellen. Luc Swinnen geeft je inzicht en tools hoe je deze zenuw positief kunt stimuleren zodat angst- en stressgerelateerde klachten afnemen en/of verdwijnen. Inclusief handige, praktische tips en (adem)oefeningen.

ZuurstofwinstP. McKeown & M. Meesters

Een tip voor sporters die meer willen lezen over hoe je met behulp van je ademhaling gezonder en fitter kunt worden en je sportprestaties kunt verbeteren. McKeown licht de ‘The Oxygen Advantage’ methode toe (deze is afgeleid van de Buteyko methode), welke als concreet handvat dient om minder te ademen. Tevens staan er bij ieder hoofdstuk één of meerdere oefeningen en testen die je zelf kunt uitvoeren.

Start vandaag met ademen R. Bridgeman & M. van den Hout

Robert Bridgeman en Marleen van den Hout beschrijven welke type ademhalers er zijn en wat het adempatroon vertelt over jouw fysieke, mentale, emotionele en spirituele gesteldheid. Ook worden methodes behandeld zoals die van Wim Hof, de pranayama en lichten ze de eigen ontwikkelde ‘Bridgeman Ademmethode’ toe. Een krachtig boek die je bewust maakt van de invloed van je adem op je functioneren en praktische tools biedt voor meer rust en ontspanning in jezelf. 

Boekentips

Hieronder vind je mijn persoonlijke tips als het gaat om boeken waarin je meer kunt lezen over de kracht van ademen op het gebied van gezondheid, stress en sportprestaties.

Het nieuwe ademenJames Nestor

Absolute een aanrader om te lezen, het is mijn favoriete boek op het gebied van ademen. James Nestor neemt je op een leuke en humoristische wijze mee in zijn eigen onderzoek naar de ademhaling en de experimenten die hij heeft gedaan. Hij staat stil bij de ontwikkeling van de mens en wat dit betekende voor de ademhaling. Naast deze wetenschappelijke kennis, deelt hij ook ademoefeningen die je zelf kunt toepassen. 

Activeer je nervus vagusLuc Swinnen

De nervus vagus is de belangrijkste parasympathische zenuw van ons autonome zenuwstelsel en speelt een belangrijke rol bij ontspannen en herstellen. Luc Swinnen geeft je inzicht en tools hoe je deze zenuw positief kunt stimuleren zodat angst- en stressgerelateerde klachten afnemen en/of verdwijnen. Inclusief handige, praktische tips en (adem)oefeningen.

ZuurstofwinstP. McKeown & M. Meesters

Een tip voor sporters die meer willen lezen over hoe je met behulp van je ademhaling gezonder en fitter kunt worden en je sportprestaties kunt verbeteren. McKeown licht de ‘The Oxygen Advantage’ methode toe (deze is afgeleid van de Buteyko methode), welke als concreet handvat dient om minder te ademen. Tevens staan er bij ieder hoofdstuk één of meerdere oefeningen en testen die je zelf kunt uitvoeren.

Start vandaag met ademen R. Bridgeman & M. van den Hout

Robert Bridgeman en Marleen van den Hout beschrijven welke type ademhalers er zijn en wat het adempatroon vertelt over jouw fysieke, mentale, emotionele en spirituele gesteldheid. Ook worden methodes behandeld zoals die van Wim Hof, de pranayama en lichten ze de eigen ontwikkelde ‘Bridgeman Ademmethode’ toe. Een krachtig boek die je bewust maakt van de invloed van je adem op je functioneren en praktische tools biedt voor meer rust en ontspanning in jezelf.